Friday, the 29th of May.
Revision. Today we will revise vocabulary and grammar materials which we have learned this year.
Here is the list of famous films. You tasks are
1)to watch these film trailers;
2)to guess the title of the film;
3)to write the type of each film;
4) which of these films you like most.
And now some grammar. Look at these cards. Read them, choose the one which you liked and learnt it by heart.
Thank you for your work!!! Have a wonderful summer holidays!
27.05.2020
Wednesday, the 27th of May.
Test.Speaking Comprehension.
1) You can complete the test (9points)
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1279988
2) You can ring me up and speak about "Sights in London" or"Kyiv"(12poins)
26.05.2020
Tuesday, the twenty-sixth of May
TEST. Reading Comprehension.
Контрольна робота (читання)
Click here: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6838904
22.05.2020
Friday, the 22nd of May.
Test.Writing Comprehension.
Контрольна робота (письмо)
This test is very important so be very attentive and let's start. Click on the link: https://forms.gle/1F2kjoP2YQPWD9Dz9
20.05.2020
Wednesday, the twentieth of May.
Test . Listening "Loch Ness Monster"
Listen very attentively and complete the tasks. Then send me your tests. (Послухайте уважно текст та виконайте завдання)
19.05.2020
Tuesday, the 19th of May.
Test "Places of Interests"
You can compete the test in the Classroom or click on the link(Контрольну роботу виконуєте в класрум, або за посиланням) :https://forms.gle/nMRtuBXYg5avaUB59
15.05.2020
Friday, the fifteenth of May.
Home Reading. "The Actors Come to Town"
Today we are going to read and discuss the story «The Actors Come to Town».
Remember Shakespeare’s three sentences for getting a success:
Know
more than other.
Work more than other.
Expect less than other.
William Shakespere
1. Watch a short video about William Shakespeare's life:
2. Vocabulary (запиши та вивчи)
a playwright [ˈpleɪrʌɪt] драматург
a dramatist [dramatist] - драматург
twins [twɪnz] близнята
to scream [ skriːm] кричати
a thief [θiːf] злодій
a criminal [ˈkrɪmɪn(ə)l] злочинець
3.Ex 2 p180. Listen and read.4. After reading the text compete the test. Прочитайте текст ще раз уважно та пройдіть тест за посиланням.
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=940685
13.05.2020
Wednesday, the 13th of May.
LOOK BACK.Повторення теми "Places of Interest"
1.Let's check.Спробуй перевірити свої сили в Past Tenses:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=624129
2. Repeat word combinations from page 153
3. Ex 2p172 Listen about the London Eye, then choose the right answer. Послухай та обери правильну відповідь. Впр 2 стор172.
4. What London sights do you know?
Look at the pictures and read the descriptions of London sights. Match them.(Подивись на фото визначних місць Лондона , напиши їх назви та підбери описи наведені під фотографіями)
The most famous bell in the world.
The oldest building in London.
One of the symbols of London.
The charming cathedral built by Sir Christopher Wren after the Great Fire of London.
The place where the royal family lives.
The world’s highest observation wheel.
Виконані завдання надсилай у вайбер.
Tuesday, the twelfth of May.
Today you’ll revise and practise past tenses.
Повторіть правила вживання та утворення Past Simple(минулий простий), Past Continuous (минулий тривалий) та Past Perfect(минулий доконаний час)в словнику.
1.Watch the video.(Переглянь відео пояснення до 3 хв)
2.Опрацюй презентацію
3.Make up sentences in past tenses using these verbs:to paint, to help, to study. Склади речення з поданими дієсловами: to paint, to help, to study, додавши необхідні обставини часу. Наприклад: дієслово to work.(по три речення з кожним дієсловом)
-He worked yesterday.(past simple)
- He was working at 7 o'clock yesterday.(past continuous)
- He had worked before his mum came home.(past perfect)
4.Do ex 1 p165(Запиши речення, вживаючи дієслова з дужок в минулому простому, або минулому доконаному)
Надсилай виконані завдання у вайбер.
Friday, the 8th of May.
Listening. Australia. London
Today we will develop our listening skills
1) But before starting a new theme complete the test "Kyiv"
Спершу пройди тест за посиланням: join.naurok.ua ввівши
код доступу 422486 , або в додатку "Classroom"до 8 травня 19:00
2) Ex 3p163.Let's listen to Suzie and Peter and number the places in order they mention them.
Послухай та пронумеруй по порядку відомі місця.
3) Ex 4 p164. Listen again and complete the sentences.Послухай ще раз та доповни речення
4) Watch this short travel film and write what places have you seen?(Переглянь та запиши , які визначні місця ти побачив)
I have seen ...
Не зволікайте, надсилайте виконані завдання у вайбер. Найшвидші отримають.....
Today we are going to continue speaking about the sights in Kyiv.
1) Watch the video once more and repeat the pronunciation of the proper names.(переглянь відео ще раз та повтори вимову власних назв.)
2)Vocabulary (запиши та вивчи)
hill [hil] пагорб
ignore [ɪɡˈnɔː] ігнорувати, нехтувати
numerous [ˈnjuːm(ə)rəs] численний
cave [keɪv] печера
dignity [ˈdɪɡnɪti] гідність
path [pɑːθ] шлях, стежка
3) Read about these sights on page 159 (прочитай про визначні місця в пудручнику стор 159)
Andriyivsky Uzviz
St Andrew's Church
Maydan Nezalezhnosti
Nebesna Sotnya Alley
the House of Crimeras
4) After reading the text, complete the sentences.
1.Andriyivsky Uzviz keeps its charm...
2.St Andrew's Church was built...
3. Tourists and pilgrims shouldn't ignore...
4. Maydan Nezalezhnosti is ...
5. All street in the centre ...
6.The House of Chimeras was built...
Tuesday, the 5th of May.
Today we are going to speak about the sights of Kyiv.
1)Vocabulary(запиши слова в словник та вивчи )ancient [ˈeɪnʃ(ə)nt]стародавній
entrance[ˈentrəns] вхід
main[meɪn] головний
dome [doʊm] купол
square [skwɛː] площа
2) Watch the video and answer the question: what places of interests have you seen in the video? (дай відповідь на запитання: які визначні місця ти побачив у відеo)
I have seen ......
1
2
34
Виконані завдання надсилайте у вайбер
29.04.2020
Test "Famous Landmarks of London"
It is high time to check your knowledge.
Настав час перевірити ваші знання.
Are you ready? Click on : https://forms.gle/Pr85nUXgdRoB17xz9
28.04.2020
The Millennium Bridge
The Millennium Bridge - міст Міленіум(тисячоліття)
Wobbly Bridge -хиткий міст
walk across [wɔːkəˈkrɔːs]ходити через
traffic [ˈtrafɪk]транспорт, транспортний рух
gentle [ˈdʒentl] ніжний, легкий
movement [ˈmuːvmənt] рух
destroy [dɪˈstrɔɪ]знищити
twist [twɪst] крутити
2) Read the text "The Millennium Bridge" page157 and answer the questions:
1) Why do people like walking over the bridge?
2) What is its length(довжина)?
3)What's its nickname?
4)When was it first opened?
5)Why was the bridge closed?
The Millennium Bridge in 2000
3) Watch the video about the Millennium Bridge and write down what sights of London are near the bridge?( переглять відео про міст Міленіум та запиши, які визначні місця Лондона є розташовані недалеко від моста)
Attention!!! Do the task: https://forms.gle/Ni3vDRWS9Qbtj5Cr9
Landmarks of London. The Gherkin
Let's get acquainted with the modern building called the Gherkin .(Познайомимось з сучаснею будівлею "корнішон"(огірок)
Compare(порівняй):
gherkin
The Gherkin(a skyscraper)
British people call this huge building the Gherkin because it looks like a gherkin😀
2) Watch the video and answer the questions:
- when was the Gherkin completed(завершений)?
- what is the height(висота) of the building?
(На основі всіх опрацьованих текстів та завдань складатиметься самостійна робота та контрольна робота, тому будьте уважні)
4) Translate word combinations into English in clasіroom (перекладіть словосполучення подані в додатку класрум)
P.S. Let's make a word cloud. Створімо хмару з вивчених слів. СкануйтеQR код та запишіть три словосполучення, які важко запам'ятати
22.04.2020
Some Famous
Landmarks of London
Today we are going to continue speaking about the sights of London.
And today we’ll make a virtual tour to the Palace of Westminster, where the British parliament sits.
1) Vocabulary( запишіть в словник)
huge[hjuːdʒ] величезний
heating[ˈhiːtɪŋ] опалення
a skyscraper[ˈskʌɪskreɪpə] хмарочос
save[seɪv] берегти, економити
MP Boris Johnson became Prime Minister on 24 July 2019
2) British people are fond of thier traditions.
Watch the video attentively and find out at what time was the ceremony held. (Подивись уважно!!! відео і дізнайся о котрій годині відбувалась церемонія? На першого щасливчика чекає приз💥)
3)Read the text "The Houses of Parliament" p156 and correct the false statements(Виправ хибні твердження, відповідно до тексту, та запиши)
1)This small building is the home of the British queen.
2) People choose members of Parliament every 3 years.
3)The task of Parliament is to make money.
4) Big Ben is the name of the clock.
5)David Cameron is the prime minister of the British government.
4) Рефлексія.Клацаємо на посилання: www.menti.com , вводимо код 401058 - створюємо хмаринку словосполучень, з нової теми.
17.04.2020And today we’ll make a virtual tour to the Palace of Westminster, where the British parliament sits.
1) Vocabulary( запишіть в словник)
huge[hjuːdʒ] величезний
heating[ˈhiːtɪŋ] опалення
a skyscraper[ˈskʌɪskreɪpə] хмарочос
save[seɪv] берегти, економити
The Houses of Parliament
Members of Parliament - MPs
MP
2) British people are fond of thier traditions.
Queen formally opens Parliament
State
Opening happens on the first day of a new parliamentary session or
shortly after a general election.(Королева традиційно відкриває першу сесію
новообраного парламенту) Watch the video attentively and find out at what time was the ceremony held. (Подивись уважно!!! відео і дізнайся о котрій годині відбувалась церемонія? На першого щасливчика чекає приз💥)
3)Read the text "The Houses of Parliament" p156 and correct the false statements(Виправ хибні твердження, відповідно до тексту, та запиши)
1)This small building is the home of the British queen.
2) People choose members of Parliament every 3 years.
3)The task of Parliament is to make money.
4) Big Ben is the name of the clock.
5)David Cameron is the prime minister of the British government.
4) Рефлексія.Клацаємо на посилання: www.menti.com , вводимо код 401058 - створюємо хмаринку словосполучень, з нової теми.
Some Famous
Landmarks Of London
Today we are going to speak about the sights of London.
St Paul's Cathedral
Take a walk through the St Paul's Cathedral in London and learn about it's interesting history in 360 tour.
Робота з підручником.
1. Ex 1p155
Listen and read the paragraphs from the guidebook.(Послухай та прочитай з довідника)
St Paul's Cathedral
medieval [mediˈiːv]середньовічний
cathedral [kəˈθiːdr(ə)l] собор
dome [dəʊm] купол
whisper [ˈwɪspə] шепотіти
against [əˈɡɛnst] проти
Для перевірки засвоєного матеріалу за сьогоднішний та попередній уроки пройди тест за посиланням:
https://forms.gle/Ni3vDRWS9Qbtj5Cr9
15.04.2020
PLACES OF INTEREST
Today we’ll start a new topic, «Places of Interest». And at this lesson we’ll discuss
things we need and do on a journey.
1.Look at the pictures. Try to match these pictures with the vocabulary below.
VOCABULARY
a guide book- [ɡʌɪd]
be typical- [ˈtɪpɪkl]
go sightseeing- [ˈsʌɪtsiːɪŋ]
art gallery
visit museums
look round
go on a (guided) tour[ɡʌɪdid tʊə]
get lost
take photos
Tasks:
1)Try to match pictures with the words above. Use the vocabulary.(підберіть до кожної картинки словосполучення та перекладіть)
2)Using these words make up 5 sentences.(Складіть 5 речень з новими словами)
3) Record your answers and send a voice message to me😊.(запишіть ваші відповіді на 1 та 2 завдання та голосовим повідомленням відправте мені у вайбер.Чекаю!!!)
Bye!
14.04.2020
Test "Entertain Yourself"
Виконай контрольну роботу в classroom, або за посиланням: https://forms.gle/Cwizn4rH3CFJrmni8
Good luck!!!
10.04.2020
Урок англійської мови відбудеться о 12 год
на платформі ZOOM.
Нагадую, що тест по зворотніх займенниках ви повинні пройти до 11 квітня в classroom, або за посиланням https://forms.gle/bwsnrMSAbsSFCuGe9
08.04.2020
Types of Films. Reflexive pronouns.
1) Match the types of films with pictures(з'єднай жанри фільмів з картинками за посиланнм): https://learningapps.org/watch?v=pnb7vosjj20
2) We use adjectives to say about our emotions, our opinion for smth. Let’s divide these words into two columns: which we like and which we don’t like.(ми використовуємо прикметники, щоб виразити наші почуття. Поділи слова на 2 колонки: позитивні та негативні.
LIKE DISLIKE
favourite,
exciting, entertaining, funny, predictable, interesting, depressing, gripping, useful, good,
romantic, unusual, kind, boring, horrible, awful, brilliant, spectacular, convincing, confusing, fascinating
3) I want to ask you
about different kinds of films.You should answer using the adjectives to show your
attitude to this kind of film.(Дай відповіді на запитання, використовуючи прикметники ) For example:
(- Do you
like cartoons? – Yes, I do. They’re funny and relaxing.)
Do you like science fiction films?
Do you like historical films?
Do you like action films?
Do you like horror films?
4) Повтори зворотні займенники, переклади вислови,обери свій та вивчи:Всі виконані завдання надсилайте у вайбур
The End
07.04.2020
Урок англійської мови відбудеться о 12 год
на платформі ZOOM.
03.04.2020
Робота з текстом "Globe Theatre". Зворотні займенники.
Запишіть слова зі стор149 (звуковий запис слів у вайбер-групі "Snow queen")
1. Write out the equivalents to Ukrainian word combinations( Випишіть з тексту відповідні словосполучення англійською)
відомий театр
навколо сцени
дерев'яний театр
глядачі були дуже шумні
гнилі фрукти
театр під відкритим небом
в Шекспірівський час
поспішати
згоріти
підбадьорували та плескали.
2. Поставте по 2 запитання до таких речень з тексту:
1)The audience stand around the stage at the open air theatre.
2) The original theatre burnt down over four hundrd years ago.
3) The audience was very noisy.
Перекладіть та запишіть в зошит речення :
Виконані завдання запишіть в зошит, сфотографуйте та вишліть в classroom.
01.04.2020
THE GLOBE.
Виконайте самостійну роботу у Goggle Classroom до 1 квітня 18:00
All
the world's a stage,
and all the men and women merely players.
and all the men and women merely players.
Увесь світ-театр,а люди в ньому-актори.
Today we are going to talk about culture. On this lesson you’ll get the information about Globe Theatre.
1) Watch the video "Globe theatre". Перегляньте відеоролик
2)Запишіть слова в словник (стор 149)та вивчіть.
3) Listen and read the talk. Ex 1p148.(Послухай та прочитай)
4) Answer the questions on page 149(Дайте письмові відповіді на запитання)
5) Додаткове завдання. Перших троє учасників
хто розгадає кросворд отримає😏...
Чекаю на ваші відпоіді у вайбер-групі.
Чекаю на ваші відпоіді у вайбер-групі.
THE
GLOBE
1.
|
T
|
|||||||||||||
2.
|
H
|
|||||||||||||
3.
|
E
|
|||||||||||||
4.
|
A
|
|||||||||||||
5.
|
T
|
|||||||||||||
6.
|
R
|
|||||||||||||
7.
|
E
|
|||||||||||||
1.A place where actors or actresses play.
2.Who was the founder of “The Globe”?
3.To entertain an audience by playing a piece of
music,acting in a play,etc.
4.A piece of writing performed by actors in a theatre.
5.To perform a part in a play or a film/movie.
6.A piece of cloth in front of the stage.
7.The group of people who watch or listen to a
play,concert,etc.
Grammar. Reflexive pronouns.
1.Для повторення вивченої лексики по жанрах фільму зіграйте в kahoot, пароль 2052191
Reflexive pronouns. (Зворотні займенники)
2.Watch the video. (Перегляньте відео)
Запишіть зворотні займенники в словник (вдругу частину) та вивчіть .
Тренувальна вправа.
Виберіть правильний зворотній займенник та запишіть вправу в зошит.
Circle the
correct item.
1) She calls yourself/herself
the smartest girl in the class.
2) We have organized
the festival ourselves/myself.
3) I herself/myself
wanted to check all the details of the plan.
4) My parents grow
these wonderful tomatoes yourselves/themselves.
5) He couldn’t see
it, but I saw it himself/myself.
6) Our mother needs
help, she can’t do all the housework herself/ourselves.
7) Sam couldn’t phone
herself/himself and asked me to phone
you.
8) I’m awfully sorry
to tell this, but the computer destroyed the programme itself/himself.
9) The children made
the New Year toys yourselves/themselves.
10) Bob and Ron will
make the project themselves/ourselves.
20.03.2020
DO YOU LIKE MOVIES?
1.Let’s
revise the genres of the films. Match the word with it definition.
1)An adventure film
2)Comedy
3) Drama
4)Thriller
5) Western
6) Musical
7) Horror film
8) Cartoon
9)Science fiction film
a)has a serious story.
b) has cowboys in it.
c) makes your laugh.
d) often makes an exciting story about crime and
police.
e) has lots of exciting action.
f) has lots of songs and music.
g) has facts which you can’t explain.
h) often makes your scary.
i) has unusual actors.
2) Watch the movie "FROZEN"
And
now try to write about cartoon "Frozen" using the beginning of the
sentences as a plan.
I’d like to tell you about the movie ...
It is a …
The main characters are …
In the film, …
The plot (сюжет) is
P.S. Don't forget to use new words( interesting, funny, long, romantic, spectacular(видовищний), fascinating, convincing(переконливий), confusing(заплутаний), exciting special effects).
18.03.2020р.
ENTERTAIN YOURSELF!
1) Which of these films have several sequels(декілька частин)?
2) Choose two films you have seen and compare them. Useful words:
(порівняй два фільми, які ти переглянув, икористовуючи такі слова)
interesting, funny, long, romantic, spectacular(видовищний), fascinating, convincing(переконливий), confusing(заплутаний), exciting special effects.
For example:Titanic is more romantic( more convincing) than Superman.
Для порівняння використовуй прикметники у вищому ступені.
Виконанні завдання надсилати у групу "The Snow Queen"(viber)
17.03.2020p.
Subject: Film Genres
1) Переглянути відеоролик та виписати основні жанри фільмів
2) Записати слова в словник (стор. 142 ) . Скласти речення з активними словами.
3) Переглянути відеоролик та записати можливі жанри фільмів.
4)Додаткові завдання розміщенні в телефонному додатку viber у групі "The Snow Queen"
Немає коментарів:
Дописати коментар